Naprawa lad chłodniczych – przyczyny złego działania urządzeń
Naprawa lad chłodniczych to ostateczność, która może się zdarzyć, jeśli sprzęt w firmie ulegnie uszkodzeniu. Być może zastanawiałeś / zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego lady chłodnicze ulegają awariom? Przyczyn może być co najmniej kilka. Do najczęstszych powodów niepoprawnego działania urządzeń chłodniczych należą wyciek gazu, a także awaria agregatu. Jednakże nie oznacza to, że nie może być innych czynników, wpływających na zepsucie się urządzenia. Może uszkodzić się także inny element urządzenia, jak np. programator czy wentylator.
Jeśli nastąpiła awaria lady chłodniczej, zawsze należy więc wezwać odpowiednią firmę, która będzie w stanie naprawić sprzęt. Warto mieć wtedy na uwadze wyżej wspomniane przyczyny uszkodzeń. Wymiana sprężarki bowiem, to nie to samo, co naprawa np. elektroniki.

Kto może naprawić uszkodzoną ladę chłodniczą?
Od 2015 r. wdrożono w Rzeczpospolitej Polskiej odpowiednie przepisy, zgodne z przepisami Unii Europejskiej, które ograniczają możliwość serwisowania i naprawy urządzeń chłodniczych do osób, posiadających odpowiednie do tego celu kwalifikacje. W praktyce oznacza to, że osoba naprawiająca sprzęt chłodniczy, powinna posiadać specjalny certyfikat wydany przez Urząd Dozoru Technicznego.
Ponadto, jeśli zepsuje się w urządzeniu chłodniczym np. elektronika, jej naprawą również powinien się zająć fachowiec, który posiada m.in. uprawnienia SEP.
Jak zapobiegać uszkodzeniom sprzętu chłodniczego?
Nie zawsze można zapobiec wszystkim uszkodzeniom, jednak w dużej mierze mogą być one eliminowane poprzez regularny i odpowiednio przeprowadzony serwis sprzętu. Serwisowanie, tak, jak w przypadku naprawy, powierzyć należy także odpowiedniej firmie.

Warto wiedzieć również, że regularne serwisowanie urządzeń, zapobiega także nieprawidłowościom w działaniu urządzeń chłodniczych. Jedną z takich nieprawidłowości może być np. nadmierne zużycie prądu przez urządzenie, które nie jest systematycznie przeglądane.
Naprawa lad chłodniczych – podsumowanie
Jak mogłeś / mogłaś przeczytać powyżej, lepiej zapobiegać zepsuciu, niż naprawiać. Naprawa bowiem, zawsze wiąże się z większymi kosztami samego wyeliminowania usterki, ale także z kosztami, związanymi z wykluczeniem urządzenia z pracy w firmie.

Oprócz serwisu sprzętu, powinno się także dbać o wyposażenie firmy, jako jego właściciel. Regularne czyszczenie i przeglądanie urządzeń chłodniczych może usprawnić ich pracę i na czas wykryć wszelkie nieprawidłowości w ich działaniu. Warto też przeszkolić w firmie personel pracowniczy, by metodycznie wykonywał wyżej wspomniane czynności przy sprzęcie, którym się posługuje.
Przeczytaj także inne artykuły na Blogu EM Serwis.
Dodaj komentarz